Friday, July 31, 2009

Apakah Fatwa hanya utk rakyat MARHAEN sahaja

DS Najib Tidak Patuhi Majlis Fatwa Kebangsaan

Majlis Fatwa Kebangsaan dalam muzakarah Kali ke-19 pada 06-07 Oktober 1987 telah memfatwakan perbuatan bertafakkur dihadapan Tugu Negara ini sebagai perbuatan syirik dan mesti dihentikan serta merta. Saya sendiri telah membangkitkan isu ini pada sidang Parlimen 29.06.2009, dimana Menteri Bahagian Agama Islam JPM menjawab bahawa Kerajaan menyedari berkenaan fatwa tersebut.

Setelah hampir 22 tahun fatwa tersebut diputuskan, sehingga hari ini majlis syirik ini masih diamalkan malah ia diamalkan oleh Perdana Menteri DS Najib Abd Radzak.

Perdana Menteri bersama dengan Ketua Polis Negara berserta Panglima Angkatan Tentera, Panglima Tentera Darat, Panglima Tentera Udara dan Panglima Tentera Laut akan berdiri bertafakkur dihadapan Tugu Negara, dituruti oleh semua hadirin yang ada termasuk anggota pasukan keselamatan yang berbaris sejak subuh tadi.

Tidak ada kah Mufti Mufti yang berani menegur akan perbuatan ini ?????? Mungkin takut jawatan mufti akan di tarik ... Mufti Perak .. Ada apa apa komen ??

Mana penasihat agama Jabatan Perdana Menteri?
Ketua Polis Negara anak tokoh agama,bapa tidak tegur ke?
Panglima Angkatan Tentera,mana ustaz2 KAGAT membisu?
Mana Ketua2 agama negeri?
Mana YADIM,jakim.......membisu?
Mana ahli2 akademik bidang agama?
Mana Mufti?
Kalau rakyat marhaen semua ambil bahagian menegurnya,
dulu Al Arqam habis2an dihancurkan sampai ke pendidikan,ekonomi semuanya HARAM?
dulu anak muda merokok jadi tidak merokok,
tak sembahyang jadi kaki sembahyang,
tak tutup aurat,tutup aurat
badan yang buat macam ni semua,
jadi exco,menteri agama kerj
tetapi dek kerana fatwa semuanya HARAM takut anak muda nak dekat!!!!
sekarang mana
a haram sana sini,
nak buat kerja ISLAM semuanya tengok fulus dulu ada masuk tidak.

SEMUANYA FULUS,PANGKAT DAN KUASA ADA MASUK BOLEH KELUAR HUKUM.
IKUT ATAU TIDAK BELAKANG KIRA.

Apakah ini Fatwa (dari Menteri Agama)

Dr Mashitah Ibrahim telah mengeluarkan 'fatwa' bahawa HARAM hukumnya disisi Islam menyertai Himpunan Anti ISA 1 Ogos ini. Alasan yang diberikannya cukup mudah iaitu perhimpunan tersebut memberi kemudaratan kepada masyarakat.

Itu pegangan Dr Mashitah, yang sebelum ini telah 'memfatwakan' perempuan atau ibu yang terdesak dalam hidup HARUS melacurkan diri untuk menyara keluarga.

PPK1 nak tanya beberapa soalan saje, pertamanya ISA itu sendiri yang menahan seseorang tanpa bicara dan diberi hak untuk mendapatkan pembelaan TIDAK HARAMKAH di sisi Islam?
ISLAM benarkankah penahanan tanpa bicara ini?

Keduanya, hanya yang berhimpun untuk menentang ISA sajakah yang haram? Bagaimana pula dengan PEWARISdan PERKASA serta beberapa kerat NGO Melayu yang turut sama berhimpun pada hari itu (dengan tujuan untuk menimbulkan huru hara?) ? Tidak haramkah tindakan mereka.

Untuk pengetahuan Dr Mashitah, kata-kata dan 'fatwa' sesat kamu sudah lama orang Islam tak dengar dan memang taknak dengar pun. JANGAN SESATKAN pemikiran umat Islam dengan fatwa logik akal kamu tanpa berlandaskan sebarang hujjah dan dalil yang kukuh.

Fatwa Mufti Selangor di 'ABAIKAN'

FATWA KALUNG BUNGA

Pada menjalankan kuasa yang diberikan oleh seksyen 31(1) dan seksyen 32, Enakmen Pentadbiran Perundangan Islam 1989, Selangor, Mufti bagi Negeri Selangor atas perintah Duli Yang Maha Mulia Sultan dan selepas berbincang dengan Jawatankuasa Perunding Hukum Syara’ membuat fatwa bahawa amalan seperti bertafakur dengan menundukan kepala, dan meletakkan kalungan bunga yang dilakukan di hadapan tugu dalam upacara menyambut Hari Pahlawan adalah bercanggah dengan Islam.

Fatwa tersebut diwartakan oleh Mufti Negeri Selangor, Dato' Haji Ishak Haji Baharom pada 21hb Ogos 1995.

Selaras dengan fatwa ini, kita berharap tahun ini adalah merupakan tahun terakhir upacara meletakkan kalungan bunga pada Tugu Negara diadakan. Kerajaan wajar memikirkan satu kaedah lain yang bersesuaian dengan Islam. Tentu banyak lagi aktiviti yang boleh dilakukan bagi menunjukkan penghargaan kepada pahlawan negara sama ada yang masih hidup atau telah lama meninggalkan kita.

Pemimpin memberikan contoh teladan. Baik pemimpin, baiklah rakyatnya!

Kuasa Majlis Fatwa dipertikaikan

Majlis Fatwa Kebangsaan Kena Keluarkan Fatwa ISA -...Pandangan Dr. Mohd Asri Zainul Abidin,

Majlis Fatwa Kebangsaan perlu mengeluarkan fatwa mengenai ISA. Ini kerana isu ini telah berulang kali diminta oleh Umat Islam agar dilihat di sudut agama. Namun fatwa itu hendaklah adil, bebas dari keterikatan dengan mana-mana pihak, dibahaskan secara saksama dengan kehadiran pakar perundangan, pihak berkuasa dan mangsa. Juga ahli-ahli politik yang bersetuju dan yang membantah perlu dijemput memberikan pandangan.


Penilaian adil perlu untuk panduan kerajaan. Malanglah jika isu-isu pinggiran dibincangkan sedangkan isu-isu besar yang membabitkan kepentingan umat ditinggalkan. Majlis Fatwa Kebangsaan menggunakan wang awam, maka pastikan faedahnya balik kepada awam secara jelas. Mesyuarat yang biasanya berlangsung di hotel-hotel yang hebat itu perlu mengeluarkan pandangan-pandangan yang hebat untuk kemaslahatan umum.


Hari ini rakyat berbagai pendapat tentang ISA, berikan pandangan para mufti pula. Masakan mungkin mereka tidak peka, sedangkan semua rakyat berbicara. Saya secara peribadi semasa menjadi mufti telah mengeluarkan pandangan dalam Bulan Ramadhan lepas di Perlis, Kelantan, Kuala Lumpur dan berbagai tempat. Media tempatan telah berulang kali menyiarkannya. Kali ini kita menuntut pandangan rasmi agensi agama kerajaan pusat pula. - Dr. Mohd Asri Zainul Abidin, Lampeter, UK

Sunday, July 26, 2009

APAKAH MELAYU BODOH?

2 September 2009

Apakah selepas genap 5 tahun Anwar Ibrahim terlepas, dia akan dihumban semula ke neraka dunia melalui sebuah pertuduhan yang lengkap bukti dan saksinya? Itu kita belum boleh tahu sebab tarikhnya belum tiba.

Namun, apa yang pasti, Anwar Ibrahim semakin tidak dipercayai. Popularitinya menurun dan dia mula dipandang jelek oleh para penyokongnya sendiri. Apatah lagi mereka yang tidak menyokongnya.

Adakah 2 September 2009 akan memberi kesan besar ke atas politik Anwar khususnya, Malaysia amnya.Tetapi sesungguhnya, seorang berdarah Yahudi sangat licik. Anwar yang telah disuntik berdos-dos doktrik Yahudi sudah tentu mempunyai pengetahuan tentang mengapa 2 SEPTEMBER menjadi tarikh yang selalu hadir dalam hidupnya.

Tetapi sehebat manapun dia, Tuhan lebih berkuasa atas sesuatu. Anwar pasti menerima nasib malangnya. Adakah pada 2 September ini? Tiada siapa mampu meramal. Sebab ada yang menggelarkan Anwar ialah BAPA RASUAH ASIA. Semua dia akan bayar. Kecuali penyokongnya, ahli partinya dan mereka yang berjaya dipukaunya.

ke neraka dunia melalui sebuah pertuduhan yang lengkap bukti dan saksinya
Neraka dunia?
neraka dunia ciptaan manusia,
ada cacat celanya,
akhir zaman ini,yang kena mereka yg perjuangkan kebenaran,
semua suhada,pejuang islam dan kebenaran dikenakan neraka dunia oleh pemerintah zalim,
lihat saidina bilal,hasan albana,syed qutb dll
tetapi hasilnya kita dapat menikmati dunia islam sekarang,
apakah kita tidak perlu lagi pejuang2 kebenaran(Islam) seperti ini.
bagaimna keturunan kita akan datang?

Pertuduhan yg lengkap bukti?
bukti apa?
bagaimana bukti Doktor dari Pusrawi dan HBKL,
apakah doktor hospital tidak boleh dipercayai?
tempatnya? jgn lagi berubah2,masa berubah2,
DNA? itupun baru saja lulus,ada apa2ke?

saksinya siapa?
apakata org kuat syariah,tidakkira dari mahkamahke,badan2 islamke,muftike,
terang sikit,saksi yg mcamna dikehendaki Islam.
kaki judi?
kaki perempuan?
kaki rasuah?
kaki salahgunakuasa?



Popularitinya menurun
kalau menurun tidakle nak habis banyakmasa,wangringgit utk menghancurkannya.
dari Pak Menteri,Ketua bahagian hingga lah ke balaci2 kampung yg tidak tahu apapun perkembangan menyebut2 tentang liwat,liwat,liwat!!!
Sedangkan anakbini mereka berpeleseran,lelakiperempuan bukan muhrim tidak menutup aurat tidak pula diambil kisah.
Sekurang2nya anak/isteri anwar tutup aurat.
Apakah kita tidak rasa bersalah melantik pemimpin yg kehulu kehilir tanpa menutup aurat.
Lihat saja You Tube siapa yg lebih popular.

dipandang jelek oleh para penyokongnya sendiri
akan dipandang jelek kalau tak melakukan apa yg dikatakan
mengajak yg maaruf mencegah yg mungkar
siapa yg berani mendedahkan salahgunakuasa yg berprofil tinggi,
menteri2,jutawan2,ketua2 pihak yg berkuasa,
apakah ia tidak boleh dibuat sesuatu yg diluar dugaan oleh mereka ini.

Tuhan lebih berkuasa atas sesuatu
Kuasa tuhan membalas yg baik kiranya berbuat baik dimuka bumi ini,dan sebaliknya
pembalasan azab bagi yg membuat kejahatan.
pembalasan kadang2 dibayar tunai oleh Allah s.w.t dimuka bumi lagi.
Pejuang2 kebenaran tahu Allah s.w.t maha mengetahui apa yg dilakukan oleh hambanya.

BAPA RASUAH ASIA
Tangkap je,tunjukkan bukti!
Tapi ingat,siapa yg menangkapnya,mendakwanya,menghukumnya,mengarahnya bolehkah dipersoal intergritinya,ketelusannya.
Apakah ada tangan yg tersembunyi yg mengarah,merasuah,menghadiahkan sesuatu utk kehendak mereka.

penyokongnya, ahli partinya dan mereka yang berjaya dipukaunya.
penyokong,ahli parti ingin sama2 berjuang menegakkan kebenaran,mengajak berbuat baik kepada semua insan tidak kira bangsa,agama yg lebih universal.

ATAS SEBAB ITULAH BELIAU BERUSAHA MENCARI JALAN KELUAR UTK MENYELESAI
KEMELUT BANGSA MALAYSIA YANG TIDAK BERKESUDAHAN

persoalan dan jawapannya

2 September 2004

Anwar Ibrahim dibebaskan dari penjara setelah 6 tahun diringkukkan oleh undang-undang berkenaan salahguna wang dan rasuah. Hukuman keatasnya tidaklah sependek itu. Tetapi sandiwara tahap tertinggi dengan topang tengkuk, sakit belakang, racun arsenik (tak mati-mati jugak) dan bermacam-macam lagi, membuatkan hakim menggugurkan sambungan hukuman penjara yang bersabit dengan kesalahan LIWAT. Kesilapan Pak Lah dan KJ yang melepaskan oportunis pro-Yahudi ini akhirnya membawa.
malapetaka hebat kepada politik Malaysia.
Hari ini, perpaduan kaum menjadi seburuk tahun 60an. Cuma, tiada parang, pisau, belantan dan kayu-kayan untuk menjadi senjata. Cukup sekadar keyboard-keyboard komputer. Permusuhan dan pergeseran kaum memang sentiasa berlaku di ruang siber.

6 tahun diringkukkan:-
bukan atas kesalahan liwat tetapi itulah yg dicanangkan kepelusuk dunia
pernah hukuman utk liwat berlaku sebelum ini?
mana mahkamah syariah,sepatutnya?

salahguna wang dan rasuah.?
apakah pemimpin/pegawai kerajaan bersih ini semua,
dari sekecil pemimpin/pegawai hingga yg tertinggi
lagi tinggi kuasa lg hebat salahguna kuasanya
cuba lihat rumah,kereta dan aset sesuai tidakdgn gaji bulanan yg mereka dapat
dijalanraya,pejabat,kedai makan ada saja kalau nak tangkap
itu sbb stadium runtuh-diam,sekolah,makmal komputer macam2 jadi

sandiwara tahap tertinggi
siapa yg sandiwara,yg berkuasa atau yg tidak berkuasa
yg berkuasa menggunakan semua kemudahan/pegawai bawahan
yg tak berkuasa apa yg boleh dia buat

Kesilapan Pak Lah dan KJ yang melepaskan
bukan silap tetapi takut kepada yg lebih berkuasa,nanti di alam kubur,padang masyar tiada lg berkuasa,sama saja dgn yg lain

malapetaka hebat kepada politik Malaysia
kerana sombong,ego,nak himpun harta sebanyak yg mungkin,itu yg menjadi malapetaka kepada politik malaysia.
Mahu jadi perisiden,ketua bahagian seumur hidup ada yg lain cantas,hantar samseng pukul dan kalau perlu bunuh,
apakah ini bukan malapetaka?

Perpaduan kaum menjadi seburuk tahun 60an

Siapa yg memecahkan perkauman,bukankah parti2 berbaur perkauman
dalam parti bg semangat pd bangsasendiri,kutuk bangsa lain
diluar jerit nak perpaduan,
apakah bukan hipokrit namanya?

dalam parti yg sama bergaduh berebut jawatan tertinggi,
mudah dapat kuasa,
mudah kumpul harta,
mudah nak buat apa saja.

ingat bberapa kejadian kematian,
ada tanda dibunuh,
tetapi tiada pembunuhnya

Persoaalan dan jawapannya

dari ipohmalay

2 September 1998

Anwar Ibrahim dipecat dari kabinet ketika memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri. Dia sebelum itu pernah memangku jawatan Perdana Menteri ketika Dr. M bercuti 3 bulan dalam tahun 1997. Dia dipecat kerana satu pertuduhan yang serius. Berkaitan maruah, aib dan keluarbiasaan norma masyarakat Timur. Dia dikatakan terlalu seronok melakukan liwat atas pembantu-pembantunya dan Dr. M yang mula-mulanya tidak percaya, sudah tidak mampu menahan ketidakpercayaannya lagi atas perbuatan Anwar. Tetapi nasib Anwar tidak diketahui sekiranya dia tidak cenderung memihak kepada IMF yang cuba memberi pinjaman kewangan bagi menyelamatkan ekonomi negara yang tenat akibat 'Krisis Matawang 1997'.

Pada tahun 1999, 60% Melayu berjaya ditipu Anwar dalam PRU10 lalu mereka menyokongnya. Mujurlah Cina dan India yang berterima kasih dan terpesona dengan idea-idea magis Dr. M yang membawa negara keluar dari kemelut ekonomi dengan cara tersendiri, membuatkan BN utuh memerintah dengan menyaksikan Cina-cina ini mula mendapat 'reward' mereka sedikit demi sedikit.

ketika Dr. M bercuti 3 bulan--
mengapa tiba-tiba bercuti,
sedangkan masaalah kepimpinan dan ekonomi negara tengah serius.

semasa beliau cuti juga berlakunya kejadian memali(Musa Hitam yg kena)
terbukti semua ini dirancang!

pertuduhan yang serius--
siapa yg menuduh-penguasa dibantu balacinya
siapa yg berlakun-upahan2nya,lepastu kayaraya
siapa yg buat skrip?tentulah musuh utamanya,
kita rakyat marhaen apa dapat,tumpang sekaki
buat tuduhan-kerana maklumat yg di moniter olehnya.


melakukan liwat atas pembantu-pembantunya
siapa yg kena liwat semuanya tidak mengaku selepas keluar,
mengaku dalam paksaan,tidak tahan siksaan
tarikh ,tempat berlakunya tuduhan semuanya tidak betul,boleh dipinda2
penghujungnya keputusan mahkamah:-
pertuduhan ini dibuang dan timbul pertuduhan baru- salah guna kuasa
semua orang ikuti perbicaraan selama 45 hari ini,lepastu buang

60% Melayu berjaya ditipu Anwar dalam PRU10

bukan orang melayu bodoh,
mereka ikuti perkembangan semasa,tahu undang2,ikuti keputusanmahkamah dan lain2 berita
bukan sahaja berita yg dimonopoli oleh pihak tertentu sahaja
dalam mahkamah ada orang melayu beretika,bg maklumat
dalam organisasi berita ada orang melayu beretika,bg maklumat,komitmen
tidak setuju membantu perkara yg palsu.

melayu sudah pandai menilai yg mana benar dan yg mna salah


Cina-cina ini mula mendapat 'reward'

bukan cina sahaja dapat reward
ada juga melayu kaki bodek,ampu
dapatla datuk,tan sri dan jawatan lain lg
selain upah wang ringgit

sekarang mcamana? cina dan india sudah terbalik,menyokong Anwar
maknanya
60%melayu ni lagi cerdik lebih awal mengetahui mna yg benar,terutama muda,mudi,
yg tinggal 40% ini mereka yang ada kepentingan,nak dpt habuan,pangkat,tan sri.



sekarang TERBUKTI bekas Naib Presiden Cina(MCA) dan India(MIC) meninggalkan perjuangan yang tidak memberi kebaikan kepada MALAYSIA.

salah siapa,dmana jalan penyelesaiannya

Anonymous aston said...

Ask all malay pig go back to Indonesia!

The malay pig make Malaysia become rubbish country. Without malay pig in Malaysia - Malaysia country will become same as

Singapore or Taiwan.

Where malay pig came from? Indonesia? Arab? Africa? What happened to our Orang Asli? They are the original settlers here,

they should be the true real bumiputras. Not the babiputras we have here.

What is wrong with the babiputras? Highest crime rates, highest divorce rates, highest number of criminals, highest number of

drug users, highest number of rapists.

A genetically flawed race (babiputras) cannot be fixed by politically.

What have we got now?

Brain drain, economic disparity getting wider, poor education system, racial segregation, widespread corruption, inefficiency and

uncompetitive on the government departments and others.

Sad. Sad. Sad. The question asked by many of my fellow Chinese is this - Why can't you just tell the malay pig to adopt

Chinese culture which is superior?

It makes no difference whether I am a Chinese, Indian or for that matter, anyone else, even a Mat Salleh. I am speaking as a

human being to a malay pig like you.

If you malay pig don't like the non-malays here, then go back to Sumatra, Jawa, or wherever your ancestors came from, and

give this land back to its rightful master, the Orang Asli.

If Malaysia is to divide into two countries with malay pig taking the east, and the west to the Chinese and the Indians - watch

that the malay pig starting to migrate to the west illegally for a better future.

It is no wonder Singapore is a country which is 50 years ahead of Malaysia.

You know something - once outside the perimeters of Malaysia, these malay pig are so small in value even a dog has more value

than them!

Everything in Malaysia is a joke when it comes to the malay pig. They are laughed at by everyone in this world for being

incompetent, lazy, useless morons.

From research, this peninsular was part of the Siamese empire way before these malay pig from Indonesia invaded it.

Still so thick skin, don't want to go back to Indonesia!

July 23, 2009 5:33 PM

kenangan lama

http://1.bp.blogspot.com/_fDBEj_lTj_E/SmxKpktkcMI/AAAAAAAAALU/JQdOX7t_5m8/s400/01040001_1.JPG