Thursday, September 10, 2009

HAKIM Nie Kata BOLEH.. HAKIM Tuu Kata TAK BOLEH.. Jadi Sebenarnya Nie BOLEH ka TAK BOLEH..??

Hakim Mahkamah pakar silap mata.

Hakim mahkamah kita tidak ubah seperti pakar silap mata . Malah mungkin mampu mengalahkan David Copperfield dalam aksi illusi kejap ada , kejap tiada!

Pada 17 Julai tahun lalu, Umno sebagai defendan telah diperintah oleh Mahkamah Tinggi membayar Elegant Advisory RM218 juta, serta kos dan faedah selepas defendan gagal menjawab saman.

Tetapi hari ini, Mahkamah yang sama telah membatalkan saman tersebut dengan alasan ia tidak memenuhi Seksyen 71 Akta tersebut dan tidak ada kaitan kontrak antara Elegant Advisory dan Umno.

Malah Hakim tersebut juga mengarahkan Elegant Advisory membayar RM10,000 kepada UMNO dalam tempoh 14 hari!

Tentulah terkebil-kebil mata Elegant Advisory.Sudahlah RM218 juta lebuh hilang entah kemana, kena pula bayar RM10 ribu! Memang tiada untungnya berniaga dengan Umno. Serik!

Hebat permainan silap mata yang didalangi oleh siapa lagi kalau bukan oleh Umno sendiri! Macam ini ke nak bela peniaga Melayu? Siapa yang makan Melayu? Memang dasar Umno menjahanamkan orang Melayu disebalik laungan berapi-api kononnya membela Melayu!

Maka Peguam Umno , Hafarizam bukan main seronok lagi lalu dengan gah berkata bahawa keputusan mahkamah itu membuktikan parti itu tidak terbabit dalam perbelanjaan mewah dalam kempen pilihanraya.

"Umno sebagai sebuah parti yang bertanggungjawab, tidak melanggar Akta Kesalahan Pilihanraya 1994," katanya.

No comments:

Post a Comment