Saturday, August 22, 2009






22 August, 2009
Datuk Syed Amin akan mengambil-alih keseluruhan konsesi tol negara ini
Kumpulan Datuk Syed Amin Al Jeffri, bekas Bendahari UMNO Bahagian Merbok telah menyerahkan cadangan pengambilalihan keseluruhan 22 konsessi tol di negara ini.

Melalui syarikat Asas Serba Sdn Bhd, syarikat yang diterajui oleh Datuk Syed Amin Al Jeffri, Ibrahim Bidin, Wan Kamarudin Wan Mohammad Ali dan Syed Budriz Putra telah menyerahkan cadangan pengambil-alihan itu pada 5 May yang lepas. Pengambil-alihan ini melibatkan pengurusan dan operasi keseluruhan pemegang-pemegang konsesi tol melalui ”wiling buyer wiling seller”.

Jika pengambil-alihan ini berjaya Kerajaan akan menjimatkan sebanyak M114 billion dari subsidi dan Kerajaan akan menjimatkan sebanyakRM20 billion jika 20% kadar diskaun diperkenalkan.

Mungkin tidak ramai generasi muda di Merbok yang mengenali Datuk Syed Amin tetapi di dalam senyap beliau telah banyak menyumbangkan sumbangkan dalam berbagai bentuk kepada NGO-NGO, pertubuhan kebajikan dan pelajar-pelajar miskin dalam Bahagian Merbok ini walaupun beliau bukan seorang Ketua UMNO Bahagian atau wakil rakyat.

Semoga Datuk Syed Amin akan berjaya di dalam perniagaan beliau.

No comments:

Post a Comment