Friday, August 7, 2009

Betul seperti dikatakan"tak kemana"

Kerana pakai topeng, makanya wartawan tidak dapat mengenali mereka. Huuuh jika ADUN PAS, ADUN PKR atau ADUN DAP gegak gempita seluruh dunia. Tiap-tiap hari nama terpapar dalam media cetak dan elektronik.

Lihat saja isu Rasuah di Selangor, isu RM2,400 tak selesai-selesai sampai hari ini. SPRM serbu pejabat Exco, berpuluh-puloh saksi dipanggil. Sampai Exco kerajaan negeri Selangor tidak dapat buat kerja. Itupun kerja depa. Si Nazree (Gerak) dapat apa pula, entah dapat upah dari Khir Toyo (tak pastilah ni?) terima laporan terus lapor kepada SPRM.

Dulu kes lembu yang babit Tan Sri Khalid dah buang kes. Last-last tidak ada kes. Buat menyusah pegawai SPRM siasat. Si budak Nazree pula pantang ada laporan, periksa la dulu bincang dengan kawan-kawan, buat malu Gerak. Ha ler ni dok naik turun mahkamah, kena tuduh buat fitnah. Ha padan muka. Lain kali periksa betul-betul. Jangan jadi macam Ezam Md Noor, cakap ada bukti berkotak-kotak, sekarang habuk pun tarak. Masuk angin, keluar asap.

Semalam Pejabat Exco Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains, Teknologi dan Inovasi Selangor, Rodziah Ismail petang ini diserbu sekumpulan pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor. – Utusan Malaysia

Bagaimanapun dinafikan Rodziah.

Saya hanya nak tonjolkan dua kes yang berbeza, satu kes dah di bawa ke mahkamah, masih media tidak mahu mendedahkan nama kerana mereka ini dari kalangan orang BN dan cuba sorok-sorokkan (perbicaraan dalam kamar dll) dan apabila kes melibatkan Pembangkang atau Pakatan Rakyat, siasat sahaja dah didedahkan nama mereka.

Inilah ANTARA DUA DARJAT zaman NAJIB AL-(tulis sendiri)

No comments:

Post a Comment